frelst gennem drøm

Kati Moradi

I Iran studerede jeg jura og statskundskab og har to Bachelorgrader fra universitet. Jeg fik gode karakterer, og jeg begyndte at hjælpe folk gratis i de små byer i lovmæssige spørgsmål. Mennesker, der ellers ikke havde råd til det.

Da jeg var 18, sov jeg, og havde pludselig smerter i ryggen. I drømmen døde jeg, og jeg så min egen ånd. En mand, der lignede paven, kom til mig. Jeg undrede mig og sagde til mig selv. Hvorfor er det en mand i kristne klæder der kommer til mig for at hente min sjæl til dødsriget og ikke en muslimsk mand? Hvis jeg er død, hvorfor er det ham, jeg ser?

Så for 3-4 år siden havde jeg anden drøm. Jeg så et stort hav, og vandet var meget mørkt. Jeg stod i vandet, og Jesus viste sig for mig. Han virkede til at være luftig og svævende. Han kiggede på mig, men talte ikke. Jeg faldt til ro, da så på ham. Han rakte hænderne frem og signalerede, “kom her” med hænderne. Han var iført en krone, der mindede om som en sol. - Ikke et gult, men et skarpt, hvidt lys. I starten var havet i oprør, men nu blev det også helt stille, og så vågnede jeg. Jesus har et budskab både til muslimer og til kristne.

Jeg begyndte at læse bøger om drømme, og ledte også på internettet, men kunne ikke rigtigt få svar på, hvad drømmen betød. Jeg fik fat på en bibel og læste i den dagligt, og her fandt jeg ud af, hvad drømmen betød. Jeg tog imod Jesus og blev en kristen.

Jeg bad og sagde til Jesus, “jeg vil gerne gå i kirke, men det kan jeg ikke her i Iran.” Det er meget besværligt at skifte religion i Iran. Det er anset for at være en meget grim ting. Du risikerer at blive slået ihjel. Alle i min familie er muslimer, og hvis Jesus ikke havde mødt mig i en drøm, ville jeg aldrig have skiftet religion.

Min universitetslærer sagde, at Jesus skulle man holde sig fra! For Jesus var en dårlig person. Jeg svarede: “Nej, du tager fejl. Jesus kan man læse om både i kristne skrifter og i koranen. Hvorfor siger du, at Jesus var dårlig eller ond? Det var han ikke!”

Læreren mente, at det er blasfemi, når kristne siger, at Jesus er Guds Søn. For i hans forståelse har Gud ingen børn. Læreren smed mig derefter ud af skolen, og jeg måtte ikke længere deltage i hans timer. Jeg måtte heller ikke gå til eksamen i dette fag. Da semesteret var slut, var jeg nødt til at tage faget om med en anden lærer. Det var dyrt at betale for disse ekstra timer, men jeg sluttede med universitets højeste karakter.

Jeg blev gift med Mahdi i Tbilisi i Georgien og kom til Danmark to måneder senere, og kan nu leve frit som kristen. Jeg er glad for at komme i kirke. Mahdi er selv kristen, og han var meget glad for at jeg havde modtaget Jesus.Vi venter nu vores første barn, en datter, som vi vil give navnet Christina. Det havde vi aldrig fået lov til i Iran, da det er et kristent navn.

Jeg valgte at blive døbt i Frikirken Hadsund, fordi jeg tror på Jesus og ønsker at følge Ham. Han kom til mig i en drøm og kaldte mig til sig. Jeg tror, at da jeg stod i havet med Ham, accepterede Han mig og rensede mig.

Besøg os og lad os prise herren sammen!

SØNDAGE 10:30 I HADSUND KULTURCENTER, KIRKEGADE 2, 9560
BØNNEMØDER AFHOLDES ONSDAGE KL. 19:00