forbønnen virkede

Mark Bracher

Jeg er ikke helbredelsesprædikant, men jeg tror på en Gud, der helbreder. Ikke bare på bibelens tid, men også idag. Nogle få gange, har jeg oplevet, at folk blev helbredt, da jeg bad for dem, men også masser af gange, hvor folk ikke blev helbredt. Om folk oplever noget, lader jeg være op til Gud. Vores job som kristne er at bede.

En af de gange, hvor der rent faktisk skete et mirakel, var da jeg arbejdede på en efterskole som lærer og skolepræst. Det var en kristen skole, som også tog kirkefremmede elever ind. En aften, hvor jeg havde vagt, kom en af eleverne og spurgte om jeg ville bede for ham. Drengen var ikke selv kristen, men han var hårdt plaget af Tinnitus (hyletone og susen for ørene), og han havde været plaget af det i flere år. Nu hvor han havde hørt en del om Gud, ville han gerne give forbøn en chance. Det ville jeg da gerne. Jeg fandt et lokale, hvor vi kunne være uforstyrret, og jeg spurgte en af de kristne elever om hun ville være med til at bede. Det var hun frisk på. Vi to lagde hænderne på ham og bad. - Ikke i lang tid, bare nogle få minutter. Vi sagde amen, og gik hver til sit, og jeg fortsatte aftenvagten.

Efter en uges tid, begyndte jeg at spekulere over om der mon var sket noget, da vi bad. “Det var der jo nok ikke, da han ikke selv havde kommet og sagt noget,” tænkte jeg. Men jeg spurgte ham alligevel, om han havde mærket nogen positiv forandring efter vi havde bedt eller måske bare en lille forbedring. Han sagde så til min overraskelse: “Ja!” Da vi bad, oplevede han, at hans tinnitus forsvandt helt - lige med det samme! Han havde ikke sagt noget til mig, for han ville lige afvente og se om det vendte tilbage igen. Nu var der gået mere end en uge, og det var ikke kommet tilbage!

Al ære til Gud.

Besøg os og lad os prise herren sammen!

SØNDAGE 10:30 I HADSUND KULTURCENTER, KIRKEGADE 2, 9560
BØNNEMØDER AFHOLDES ONSDAGE KL. 19:00