Hvad i end gør, så gør det i kærlighed.

1. korinterbrev 16:14

Frikirken
hadsund

Vi mødes hver søndag i Hadsund Kulturcenter, Kirkegade 2, 9560
Gudstjenester kl. 10:30 Søn.
bøn og lovsang kl. 19 ons.

vores kirke

Frikirken Hadsund er en evangelisk karismatisk kirke.
Hvilket betyder det er “klassisk kristendom i en moderne indpakning”.

Photo fra Frikirken Hadsund
Frikirken
Hadsund
Gudstjenester

om os

Guy reading the Bible up close

historie

-

Frikirken Hadsund har rødder tilbage i pinsevækkelsen (i dag kaldet Mosaik), og blev startet i sin tid ud fra pinsekirken i Mariager, som nu hedder Mariagerfjord Frikirke.

Frikirken Hadsund står nu på egne ben, men der er gode relationer stadigvæk.

People in worship

lovsang & teologi

-

Salmerne er ikke fra middelalderen, men der kan være sange der er helt nye. De nyere salmer (også kaldet lovsange), kan betegnes som pop/rock sange med kristne tekster. Der synges enten om Gud eller til Gud, som en måde at henvende sig til ham (en form for bøn gennem sang).
Vi tror på Faderen, Sønnen og Helligånden. Vi tror, at Jesus døde for at tage verdens synd, så at enhver som tror på Ham ikke skal fortabes men have evigt liv. Vi tror, at efter Jesus opstod fra de døde, sendte han Helligånden til jorden, som en hjælper, og vi kan have fællesskab med ham i hverdagen.

Underwater

dåb

-

I Frikirken Hadsund døber vi ikke spædbørn. Vi beder for dem og velsigner dem. Vi tror, at troen må komme før dåben, da det kun er troen på Jesus, der frelser.
Man kan godt blive medlem i Frikirken Hadsund, selvom man er barnedøbt (og skal altså ikke gendøbes), men ønsker nogen at blive døbt, døber vi kun ved neddykkelse, som vi finder det i bibelen, og som symboliserer, at vi begraves med Kristus, og opstår igen til et nyt liv med ham.

A person in prayer inside church

guds-
tjenester

-

Frikirkerne er typisk mere “moderne” i tilgangen til troen. Prædikanterne har ikke præstekjortler på, men deres eget tøj. Bønnerne er “frie” og spontane og ikke skrevet skrevet ned på forhånd. Vi har nadver én gang om måneden, og ikke hver søndag. Her møder du ingen præster og prædikanter, som bare anser det som et job og som ikke selv tror på Gud, men alle er personligt troende.
I Frikirken Hadsund benytter vi os af mange gæsteprædikanter. Det er en styrke med de mange forskellige input udefra. Dermed bliver det ikke ensformigt. Vi har mere end 20 forskellige prædikanter i vores rotation.

det sker

Kom og vær med til de kommende begivenheder.

Background Event picture

Frikirken hadsund stream

møder  /  events  /  lovsang
Live fra youtube

“alt formår jeg i ham, som giver mig kraft.”

filipperbrevet 4:13

“Smag og se, at Herren er god; lykkelig den mand, der søger tilflugt hos ham.”

salmerne 34:9

“Halleluja. Tak Herren, for han er god, hans trofasthed varer til evig tid.”

salmerne 107:1

“Kast al jeres bekymring på ham, for han har omsorg for jer.”

1 Peter 5:7

“Større Kærlighed har ingen end denne, at han sætter sit Liv til for sine Venner.”

John 15:13
Slider arrow

Præst

Mark har titlen forstander. Han har en BA i bibel og teologi, en MA i ministry, og et diplom i rytmisk musik fra Det Jyske Musikkonservatorium.

Arbejdet han laver, består i at koordinere og afvikle gudstjenesterne, booke talere samt lede musikken og indimellem tale selv.
Mark har officielt været forstander siden 2. august 2020. Før det var han bl.a. lærer på Mariager Højskole i 7 år, hvor han underviste både i teologi og musik & lovsang.

vidnesbyrd

Forbønnen virkede

mark bracher

"Jeg er ikke helbredelsesprædikant, men jeg tror på en Gud, der helbreder. Ikke bare på bibelens tid, men også idag. Nogle få gange, har jeg oplevet, at folk blev helbredt, da jeg bad for dem, men også masser af gange, hvor folk ikke blev helbredt. Om folk oplever noget, lader jeg være op til Gud…"

Et særligt besøg

Anne Molin

"I foråret 2020 begyndte jeg - efter et langt stressforløb - et arbejde i hjemmeplejen. Jeg havde brug for køretiden mellem besøgene til at hvile min hjerne. Og da det var et stort distrikt var der ofte meget køretid. 10 minutter er meget køretid i den branche!! Og den tid var uvurderlig for mig…"

Frelst gennem drøm

Kati Moradi

"I Iran studerede jeg jura og statskundskab og har to Bachelorgrader fra universitet. Jeg fik gode karakterer, og jeg begyndte at hjælpe folk gratis i de små byer i lovmæssige spørgsmål. Mennesker, der ellers ikke havde råd til det. Da jeg var 18, sov jeg, og havde pludselig smerter i ryggen. I …"

kontakt

Tag kontakt til os her!

Kirken har modtaget din besked. Vi vender tilbage hurtigst muligt, tak!
Ups! Der gik noget galt. Prøv igen.

Besøg os og lad os prise herren sammen!

SØNDAGE 10:30 I HADSUND KULTURCENTER, KIRKEGADE 2, 9560
BØNNEMØDER AFHOLDES ONSDAGE KL. 19:00